משרד תיווך בחולון בת ים וראשון לציון דניאל חסידים נדל"ן

מה חשוב לדעת כשקונים נכס

01

הגדרת מסגרת תקציב

02

בירור פיננסי

03

שמאי

04

להגיע לנכס מספר פעמים

05

שיחה עם השכנים

06

קשר עם עו״ד

07

בדיקת המיסוי הצפוי ברכישת נכס

08

מכירה בטרם קנייה

עלינו להכיר לעומק את מחירי השוק באזור בו אנו מתמקדים, חשוב שנבין בדיוק מה נוכל לרכוש בתקציב שלנו.
כמו כן, מומלץ להשאיר ברשותכם תקציב נזיל של כ-10% מעל למחיר הנכס לתשלומים שונים כגון: עמלת תיווך, עו"ד, מיסים, שיפוץ וכו'.

מומלץ להיפגש עם יועץ משכנתאות טרם חיפוש הנכס שלכם על מנת לדעת בדיוק מהו התקציב העומד לרשותכם, מה יהיה היקף המשכנתא, ומה יהיה גובה ההחזר החודשי שלכם.

מומלץ להביא שמאי שעובד עם הבנק שדרכו אנו מתכננים לקחת משכנתא לפני חתימת חוזה המכר על מנת להבטיח שהנכס שאנו עומדים לרכוש הוא תקין וללא חריגות בניה.

לכל נכס שאנו מתכננים לרכוש מומלץ להגיע לפחות פעמיים בימים שונים ובשעות שונות. לפעמים יש מינוסים בנכס או בסביבה שיכולים להתגלות רק בשעות שונות של היום או בימים מסוימים.

חשוב לדעת מראש מי האוכלוסייה שגרה באזור שבו אנו מתכננים לקנות. אני ממליץ תמיד לשוחח עם השכנים, לשמוע מהם חוות דעת על האזור או על הבניין עצמו, ולשאול אותם שאלות על אופי הרחוב והשכונה.

בחרו עו"ד שילווה אתכם בקנייה כבר בשלב ההתחלתי, על מנת שזה יאתר קשיים אפשריים (עיקולים, שעבודים, בעיות רישום, בעלות ועוד).

מומלץ מאוד לבדוק טרם הרכישה מול עו"ד המתמחה במקרקעין את נושא המיסים היכולים לחול עלינו כרוכשים. המיסוי ייקבע על פי פרמטרים שונים שחשוב לקחת בחשבון.

על מנת להימנע מהתחייבות לתקציב פיקטיבי שלא בטוח כי ניתן לממשו המלצתי תמיד היא קודם כל למכור ורק אח"כ לקנות. לא באמת נדע מה התקציב האמיתי שלנו לצורך רכישה עד שלא באמת נמכור וננקה את ההוצאות הנלוות הכרוכות במהלך תהליך המכירה. זכרו, כי ביטול החוזה הקנייה שלכם עלול להוביל לעיתים לתשלום קנס למוכר.

דילוג לתוכן